صدور ۱۱.۶ میلیون تن فولاد در سال ۱۴۰۰

صادرات زنجیره فولاد ایران در سال گذشته بالغ بر ۷.۴ میلیارد دلار (۱۱.۶ میلیون تن) بوده که به ۵۹ کشور دنیا صورت گرفته است

۵ بازار کلیدی صادرات ایران شامل #چین با سهم ارزشی ۲۷.۳% #عراق ۱۷% #اندونزی ۱۴.۸% #تایلند ۱۰.۱% و #امارات ۷.۳% است که بیش از ۷۶% کل صادرات فولاد کشور را شامل می‌شود

صادرات زنجیره فولاد ایران لزوما به کشورها تناسبی با نفوذ سیاسی و نظامی کشور نداشته و بعنوان نمونه، صادرات به سوریه تنها ۱۳.۷ میلیون دلار یا ۰.۲% از کل صادرات فولاد ایران است

ارزش صادرات زنجیره فولاد ایران در سال ۱۴۰۰ از ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار فراتر رفت. طی مدت یاد شده ایران توانست بالغ بر ۱۱ میلیون و ۶۸۷ هزار تن محصولات زنجیره فولاد را به ۵۹ کشور جهان صادر کند.

طی سال گذشته، کشور‌های چین، عراق، اندونزی، تایلند و امارات ۵ بازار کلیدی صادرات زنجیره فولاد ایران بودند که بیش از ۷۶ درصد کل صادرات کشور را شامل شدند.

چین ۲۷.۳ درصد از بازار صادرات زنجیره فولاد ایران را به خود اختصاص داده است. طی این مدت بیش از ۳ میلیون و ۵۴۰ هزار تن محصول به ارزش ۲ میلیون و ۲۱ هزار دلار به چین صادر شده است که معادل ۳۰ درصد از حجم کل صادرات زنجیره فولاد ایران در مدت یاد شده است.

همچنین عراق و اندونزی نیز به ترتیب با واردات یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن (معادل یک میلیون و ۲۶۱ هزار دلار) و یک میلیون و ۶۹۷ هزار تن (معادل یک میلیون و ۹۳ هزار دلار) سهم ارزشی ۱۷ درصدی و ۱۴.۸ درصدی از مجموع صادرات زنجیره فولاد ایران را دارا بودند.

طی مدت یاد شده، تایلند نیز سهم ارزشی ۱۰.۱ درصدی (یک میلیون و ۱۶۸ هزارتن) و امارات سهم ۷.۳ درصدی (۷۲۴ هزار و ۱۷۰ تن) را از مجموع صادرات زنجیره فولاد ایران به خود اختصاص دادند.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *